Znasz Tysiąca poznaj Brydża:   Elementarz rozgrywki:  Graj DO

ŁS

 

 

26 Lipca  2000 ©

 

 

ZNASZ TYSIĄCAPOZNAJ BRYDŻA    (5)

 

     

Co jest najważniejszą umiejętnością w licytacji ?

Przewidzieć wynik rozgrywki – ile lew zostanie wziętych ?

Co jest potrzebne do przewidzenia rezultatu rozgrywki ?

Trzeba trochę umieć rozgrywać !

ELEMENTARZ ROZGRYWKI (1)    Graj do ...

 

 

 

 

 

x x x

 

 

A K x

 

Aby uniknąć rozpraszania uwagi, pokazujemy tylko dwa kolory:

Ponadto niskie karty których wysokość jest niemal na pewno nieistotna – czyli blotki – oznaczamy symbolami x x.

     

Rozgrywasz jakiśtam kontrakt – jak zwykle na pozycji Słońce.

Wieczór wyszedł blotką treflową.

     

Jedyny problem to:

Jak wziąć lewę na Króla Pikowego ?

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

x

 

 

 

 

 

  

   

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

K x x

 

 

D x x

 

Twoja ręka

Jeśli zagrasz Królem Pikowym z ręki (po zabiciu trefla w ręku Damą Treflową) –

– lewy na pewno nie weźmiesz !!!     (bo któryś Przeciwnik Króla pobije Asem).

Wobec tego musisz zagrać inaczej !

   

 

 

 

 

 

x x

 

 

A x

 

Utrzymujesz się w stole Królem (bądź Asem) i grasz blotkę DO Króla
Jeśli Eos doda blotkęstawiasz Króla:

◄▬

Jeśli Wieczór ma Asa – lewy nie weźmiesz.

Jeśli Eos ma Asa – lewę weźmiesz.

Na dwoje babka wróżyła! (ale po równo)

Szansa wynosi 50%, inaczej mówiąc:

Twoje Piki warte są pół lewy !

( gdybyś wyszedł Królem z ręki – warte byłyby zero )

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

?

 

 

 

x

 

  

   

 

 

 

 

 

 

 

 

K

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

x x

 

 

D x

 

 

Stąd pierwsza dyrektywa rozgrywki: 

           

Dyrektywa Grania DO

Nie ma ścisłych recept na dobrą grę.
Są jedynie kierunkowskazy.

Dyrektywy.

Graj DO karty którą mogą pobić Przeciwnicy

aby tylko jeden przeciwnik miał okazję jej pobicia

 

A teraz – Rozegraj to sam !

 

Jak rozegrać Piki ?  Ile lew są warte ?

 

            

 

 

 

 

 

x x x

 

 

A K x

 

 

 

 

 

 

x x x

 

 

A K x

 

 

 

 

 

 

K x x

 

 

A K x

 

 

 

 

 

 

A D x

 

 

A K x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

x

 

 

 

 

 

  

   

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

x

 

 

 

 

 

  

   

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

x

 

 

 

 

 

  

   

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

x

 

 

 

 

 

  

   

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

K D x

 

 

D x x

 

 

 

 

 

 

D x x

 

 

D x x

 

 

 

 

 

 

W x x

 

 

D x x

 

 

 

 

 

 

x x x

 

 

D x x

 

 

 

zajrzyj

 

zajrzyj

 

zajrzyj

 

zajrzyj

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

email: Napisz gdy napotkasz niejasny bądź trudny moment

 

do Spisu

Ciąg bliższy

Ciąg dalszy

do Brydża

Nie samym brydżem człowiek żyje: do Czytaj!

brydż, brydz, bridge, brydż sportowy, brydz sportowy, bridge sportowy, wist, Pikier, Łukasz, Lukasz, Sławiński, Slawinski, Łukasz Sławiński, Lukasz Slawinski, Czytaj, Czytaj!, piki, kiery, kara, trefle, pik, kier, karo, trefl, pas, atu, bez atu, kontra, rekontra, SSO, Silny Pas, Lambda, Kombajn

26  Lipca  2000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozwiązanie  1-1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

x x x

 

 

A K x

 

Zagranie DO czasem trzeba wykonać dwukrotnie.

    

Utrzymujesz się treflem w stole i grasz blotkę do Króla.

Jeśli Wieczór nie pobije – przechodzisz treflami na stól i
grasz
blotkę do Damy.   

 

Piki warte są półwtorej lewy

(weźmiesz jedną albo dwie – szanse są równe).

   

   Podobny problem:

    

x x x

Grasz DO Waleta (najpierw!)  i –
jeśli Wieczór nie pobije go
Asem – grasz DO Króla.

Sam oblicz, ile warte są Piki.  

 

K W x

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

x

 

 

 

 

 

  

   

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

K D x

 

 

D x x

 

Twoja ręka

powrót

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozwiązanie  1-2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

x x x

 

 

A K x

 

Utrzymujesz się treflem w stole i grasz DO Damy.

Jeśli Eos wskoczy Asem (bądź Królem) – grasz ponownie do Damy.

   

Uda Ci się wziąć lewę tylko wtedy gdy Eos ma Asa i Króla.

A oto 4 możliwe przypadki:

   

Wieczór

Eos

weźmiesz lew

 

 

 A K x

 x x x

0

Weźmiesz 1 lewę na 4 przypadki, czyli średnio ćwierć lewy.

      Tyleż zatem warte są Piki.

 A x x

 K x x

0

 K x x

 A x x

0

 x x x

 A K x

1

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

x

 

 

 

 

 

  

   

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D x x

 

 

D x x

 

Twoja ręka

powrót

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozwiązanie  1-3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

K x x

 

 

A K x

 

Grasz DO dwukrotnie, ale w przeciwnych kierunkach:

ze stołu do Waleta, a potem z ręki do Króla

( jak zmienisz kolejność, też będzie dobrze ! ).

Nie weźmiesz lewy tylko wtedy gdy W ma Damę, a E Asa:

Wieczór

Eos

weźmiesz lew

 

 

 A D x

 x x x

1

Weźmiesz 3 lewy na 4 przypadki, czyli średnio 3 ćwiartki.

      Tyleż zatem warte są Piki.

 A x x

 D x x

1

 D x x

 A x x

0

 x x x

 A D x

1

Sam rozważ – co może stać się w pierwszej lewie pikowej –
i czy w zależności od tego nie powinieneś zmienić drugiego zagranie.

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

x

 

 

 

 

 

  

   

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W x x

 

 

D x x

 

Twoja ręka

powrót

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozwiązanie  1-4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A D x

 

 

A K x

 

Grasz z ręki do Damy.   Piki warte są półwtorej lewy.

Ten rodzaj manewru zwany jest impasem, a AD – widłami.

 

A oto inne impasy i widły (niektóre dwukrotne bądź podwójne):

A K W

 

A D W

 

A D 10

 

K W 10

 

K W x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

x x x

 

x x x

 

x x x

 

x x x

 

x x x

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

x

 

 

 

 

 

  

   

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

x x x

 

 

D x x

 

Twoja ręka

powrót