Andrzej Zawada

 

 

 

z Pikiera 7

KROK PO KROKU:   I na piękne znajdzie się rada

 

  

 

A 6 5 4

D 9 7

7

D 8 6 3 2

 

 

 

4©

 

 

 

 

 

2©

 

 

 

 

 

pas

 

 

pas

1BA

1§

 

1¨

pas

 

 

 

1©

 

 

 

 

 

3©

 

 

1§ = Wieloznaczny

1¨ = Negat

1BA = Silne:  19–21

 

 

W zaatakował Królem Pikowym.

¬

STOP:  Co dołożysz ze stołu ?

 

 

8 2

A 10 8 6 5 2

K W 8 4

A

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nie widać żadnych korzyści z zabicia Asem. Wręcz przeciwnie – zabicie Asem może stworzyć linię komunikacyjną między Wistującymi, gdy E dołoży Waleta sygnalizując posiadanie Dziesiątki.

    

 

6 5

D 9 7

7

D 8 6 3 2

Dokładasz więc ze stołu blotkę, a W ponawia piki Damą.

Bijesz Asem i:

¬

 

STOP:   Co teraz zagrasz ze stołu ?

 

 

 

 

A 10 8 6 5 2

K W 8 4

A

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 5

D 9 7

7

D 8 6 3 2

Powinieneś zagrać w Kara, aby wykorzystać lewy przebitkowe w dziadku.

 

Grasz więc ze stołu Siódemkę, E dokłada Dwójkę:

¬

STOP:   Co dołożysz z ręki ?

 

 

 

A 10 8 6 5 2

K W 8 4

A

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Proste wyliczenie pokazuje, że E może mieć najwyżej 1 milton. Wobec tego niema sensu kłaść figurę, tymbardziej że E mógł niechcący położyć Dwójkę mając np 109xx.

     

 

6 5

D 9 7

D 8 6 3 2

Dokładasz więc małe. Lewę bierze W – niestety Dziesiątką.

i wychodzi w... Króla Kierowego:

¬

Piękne zagranie W pokrzyżowało Twoje plany (wcale nie zyskałeś lewy kierowej, bo próba dwóch przebitek wypromuje im Waleta) .

 

STOP:   Co teraz ?

K 

 

 

A 10 8 6 5 2

K W 8

A

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 5

9

D 8 6 3 2

Piękne zagranie W oznacza zarazem, że ma on KW w dubletonie.

Nie pozostaje więc nic innego jak odatutować.

 

Grasz więc AD Kier – obaj dodali:

¬

 

STOP:   Co zagrać ze stołu ?

 

 

 

10 8 6 5

K W 8

A

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jedynym zagraniem mającym jakiś cel jest przebicie pika
(dla zmniejszenia ich ilości u W, co zawsze może się przydać przy ewentualnej wpustce).

   

 

6 

9

D 8 6 3 2

 

 

Przebijasz więc pika w ręku:

¬

 

 

STOP:   Czy jest jakiś sposób na wygranie ?

 

 

 

10 8 6

K W 8

A

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

 

 

6

9

D 8 6 

 

Zgrać Asa Trefl i wyjść figurą karo. Nie nadbijać jej
jednak w stole, lecz zrzucić
trefla bądź pika.

 

W końcówce:

¬

W jest na wyjściu, więc nie oddasz już lewy.

 

 

 

Jest to nieznacznie zmodyfikowane rozdanie
z Mistrzostw Świata, z meczu Argentyna–Włochy.
Tak właśnie rozgrywał prof. Eugenio Chiaradia.

 

A 3

K W 9

 

W

9 6

10 4

 

 

10 8 6

K 8

 

 

Nieco rozbudowano i nadano tytuł dopiero w 2000.

do  Kroków

Co nowego...

do Brydża 

Nie samym brydżem człowiek żyje:  do Czytaj!

brydż, brydż, brydż, brydż, brydż, brydz, brydz, brydz, brydz, bridge, bridge, bridge, bridge, bidding, brydż sportowy, brydz sportowy, bridge sportowy, wist, Pikier, Łukasz, Lukasz, Sławiński, Slawinski, Łukasz Sławiński, Lukasz Slawinski, Czytaj, Czytaj!, piki, kiery, kara, trefle, pik, kier, karo, trefl, pas, atu, bez atu, kontra, rekontra

 

2 Listopada 2000