Szachy Hexagonalne

©  Władysław Gliński 1953

Ruchy proszę wydedukować samodzielnie

(podanie ich ubliżyłoby inteligencji Czytelnika).

 

Pat punktowany jest jako 3/4 wygranej !

 

Numery z lewej stosuje się do lewej połowy planszy,

a numery z prawej strony – do prawej

(do kolumny środkowej pasują obie numeracje).

 

 

Każda krawędź łączy 2 pola tego samego koloru.

Linie dla Gońców byłyby może wyraźniejsze, gdyby krawędzie zmienić w cienkie paski tegoż koloru.

 

Informacje i rysunek zaczerpnięto ze strony:

http://www.kki.net.pl/~sidorx/orthodox.htm

Grzegorz Sidorowicz
ul. Wolska 117/15
01-235 Warszawa

mailto:sidor@ias.wat.waw.pl

mailto:armageddon@szach.pl

 

Są także  Szachy Hexagonalne dla 3 osób:  

A oto rozstawienie dla gracza siedzącego „na dole”:

Król – f1

Hetman – f2

Gońce – e1 g1

Wieże – d1 h1

Skoczki – e2 g2

piony – c1 d2 e3 f3 g3 h2 i1  – tylko 7

     (info pochodzi z już nieistniejącej http://sq2foa.republika.pl/hex3.htm)

Aby uniknąć koalicji „Dwóch kontra Trzeci”, można umówić się, że ten co zamatował wygrywa, a dwaj pozostali przegrywają.

 

do Szachów

Nie samym szachem człowiek żyje:  do Czytaj!   do Brydża

pikier.com